Od jakiegoś czasu pojawiła się w sieci przykra praktyka zakładania przez lokalnych przedsiębiorców wizytówek ich firm nakierowanych na miasta, w których w praktyce takich siedzib nie posiadają.
Google mówi stanowcze NIE takim praktykom i kategorycznie zwalcza takie praktyki poprzez kasowanie spamu.
Jak pokazują badania przeprowadzone przez Google wraz z Uniwersytetem w Kalifornii, mniej niż 0,7 % profili zakładanych w Mapach Google'a jest na fikcyjnie funkcjonujące firmy. Badania wskazują również, że proceder ten zmniejsza się coraz bardziej poprzez udoskonalone mechanizmy weryfikacji, dzięki czemu aż 70% takich wizytówek nie pojawiła się w wynikach właśnie dzięki takim mechanizmom. Dla zainteresowanych jest podany pełen raport na tej stronie.
Skutki są bolesne dla kieszeni użytkowników szukających wyników końcowych w Internecie. Dla tych osób skorzystanie z oferty fikcyjnej firmy często może oznaczać np. rezerwację w hotelu u kogoś, kto w praktyce nie ma prawa pośredniczenia w takich rezerwacjach, przepaść mogą zaliczki na poczet takich rezerwacji i ogólnie niejednokrotnie użytkownicy końcowi mogą też udać się do siedziby, która znaleźli w wynikach Google Maps, takowej siedziby nie znajdą.
Jak zatem Google walczy z taką nieuczciwą praktyką? Jak dobrze wiesz, zanim ktoś pojawi się w wynikach Google pod konkretnym adresem musi wpisać kod PIN, który przychodzi pocztą tradycyjną na wskazany w adres, który podaje się w profilu GMF. Wcześniej było tak, że Google nie sprawdzało adresów, tak też ten fakt wykorzystywali nieuczciwi spamerzy, podawali adresy swoich mieszkań, czy też znajomych. Teraz Google zanim zaakceptuje taką wizytówkę z adresem firmy, sprawdza dokładnie co się mieści pod danym adresem.
Google też skutecznie wprowadza instytucję Lokalnych Przewodników, co daje możliwość samym użytkownikom internetu weryfikowanie takich wyników i zgłaszanie różnego rodzaju nadużyć.
Pamiętajmy, aby korzystać z usług sprawdzonych firm i sami starajmy się być uczciwymi i świadomymi użytkownikami społeczności Internetu, abyśmy mogli korzystać z tego medium mądrze i roztropnie.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)