BLOG

Elementy stron, które warto mieć u siebie

Jak wiadomo w gąszczu milionów albo miliardów stron internetowych krążących w sieci mnóstwo cech jest dość sztampowych, które nie przykuwają uwagi czytelników, którzy najzwyczajniej w świecie nie przywiązują do tego uwagi, są też jednak takie, które poniekąd rewolucjonizują wygląd i zwracają uwagę nie jednego czytelnika. Jak się okazuje jest to bardzo ważna sprawa i niewątpliwie warto jest zwrócić uwagę na to aby zaimplementować co ciekawsze rozwiązania wzbogacające nasze witryny internetowe.

 

            

         Zapewne nie każdy zainteresuje się propozycjami, które mamy zamiar Wam przedstawić, ale na pewno część z Was również skorzysta z opcji jakimi można dodatkowo zapunktować przed „publiką” i w ten estetyczny sposób wskazać na lepsze rozwiązanie dla waszych witryn. Na poniższej liście umieścimy zarówno te fragmenty, które wskażą na lepsze rozwiązania, jak i te które są oczywiste, jednakże wymagają dopowiedzenia celem zapobieżenia nadużyciom w stosowaniu tychże na waszych stronach.

 

  1. Logotyp – jak wiadomo sporo osób umieszcza na górnej lewej części strony małe logo, które jest dodatkowo podlinkowane. Według badań Nielsen Group właśnie ten, a nie inny sposób daje gwarancję zapamiętania przez użytkowników logotypu danej firmy;
  2. Prosty i przejrzysty design – standardy w zasadzie są już dawno ustalone, ale przypomnijmy je sobie: a) duże odstępy między elementami na stronie, b) proste barwy, c) proste kształty, d) ograniczona paleta kolorów, e) minimalistyczne podejście, f) przywiązanie uwagi do typografii. Wydaje się być bardzo proste, niemniej jednak co z tego właściwie wynika? Jedna prosta sugestia – totalna minimalizacja jeśli chodzi o przeładowanie strony dodatkowymi bajerami, które spowodują, że strona będzie wyglądała jak choinka Bożonarodzeniowa, ponieważ ów strona w przeciwieństwie do choinki za cel ma prezentację jakiejś osoby/usługi i dodajmy jeszcze – w XXI wieku za cel ma niewątpliwie możliwość skupić się na tym aby była maksymalnie szczupła gdyż urządzenia mobilne będą nadawały standard jeśli chodzi o ilość i jakość danych serwowanych w wyszukiwarce (patrz mobile first-index);
  3. Menu na górze strony – czy jest słuszne aby to menu zawsze znajdowało się na samej górze? Okazuje się, że nie, ponieważ jak wiadomo liczy się kontekst a od niego właśnie umiejscowienie tegoż menu, chociaż trzeba też stanowczo stwierdzić, że górne menu pozwala najlepiej zaprezentować dane i dlatego tak wiele osób decyduje się na to rozwiązanie – na górze MENU, a poniżej TREŚĆ;
  4. Responsywność – o niej się już ostatnimi czasy dużo mówiło na różnych konferencjach organizowanych przez różne firmy, sporo też się o tym pisało i nadal pisze – u nas na blogu też był ten temat poruszany (przyp.red), zatem warto tylko przypomnieć spóźnialskim, że w XXI wieku to jest ścisłe minimum, które dodatkowo będzie dodatkowo punktowane po wdrożeniu najnowszego algorytmu;
  5. Guziki CTA – co to jest CTA, jest to call to action, niewatpliwie bardzo przydatna sprawa, która pozwala na podjęcie jakiejś interakcji z właścicielem strony i nawiązanie z nim kontaktu, warto o tym pamiętać aby i u Was na stronie się to znajdowało;
  6. Okruszki (breadcrumps) – jest to jak wiadomo rozbudowana forma menu górnego, które pozwala na odnalezienie się potencjalnemu Kowalskiemu na stronie internetowej, ponieważ widzi na jakiej „wysokości” w strukturze strony się znajduje i dzięki temu będzie mógł w każdej chwili kliknąć w jakiś inny odnośnik;
  7. USP (unikalna propozycja sprzedaży) – jest to cecha, która niewątpliwie będzie odróżniać Ciebie od innych w danej branży i potencjalny Klient odwiedzający Twoją stronę będzie mógł od razu zorientować się, że masz coś więcej do zaoferowania niż inni konkurenci;
  8. Ikonki do mediów społecznościowych – jak wiadomo jest mnóstwo stron, które posiadają dodatkowo konta na serwisach społecznościowych, czy to Facebook, Google+, Twitter, warto jest pamiętać aby umieścić linki na widocznej części strony, niekoniecznie będzie to od razu górna część strony, bo jak się okazuje lepiej jest umieścić takie guziki na dole strony;
  9. Wskaźniki postępu i tabele z wariantami – prowadzisz stronę ze sklepem albo hostingiem, powinieneś na pewno pamiętać o jednej kwestii w przypadku procesu sprzedaży warto jest pamiętać o tym, żeby w trakcie procesu zamawiania towaru albo usługi na Twojej stronie Kowalski widział na jakim etapie zakupowania się znajduje, natomiast jeśli chodzi o hosting to warto abyś przedstawił tabelarycznie porównanie tego co każdy pakiet hostingowy prezentuje;
  10. Strony błędu 404 – jak się okazuje często gęsto dużo osób wpisuje nieodpowiednie adresy „z palca”, efektem czego jest wczytanie strony z błędem 404. Warto jest pamiętać o tym, żeby taka strona była bardzo czytelna i przydatna, czyli posiadała w miarę możliwości garść linków zastępczych, które mogą się przydać komuś kto na nią wejdzie, co ważne jeszcze humorystyczne przedstawienie całej sytuacji też może nieco rozluźnić atmosferę i zmniejszyć sfrustrowanie potencjalnego Kowalskiego.

 

 

Podsumowanie

 

            Jak widzisz jest sporo możliwości aby ubogacić stronę w elementy, które będą bardzo przydatne i nie przyczynią się do tego, że Internauta od razu ze strony ucieknie. Owszem zapewne nie wszystkie rzeczy przydadzą się Tobie, ale na pewno niektóre wykorzystasz w swoich realizacjach i ubogacisz już utworzone serwisy. Warto jest co jakiś czas przeszukiwać zagraniczne serwisy internetowe zza Oceanu, które narzucają standardy związane z graficznym wyglądem strony.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor