BLOG

E-commerce – pozycjonowanie sklepów internetowych

Tak się składa, że w XXI wieku mnóstwo rzeczy sprzedaje się już przez internet, przodującymi serwisami w sprzedaży na rynku są Allegro, E-bay oraz inne mniejsze krajowe serwisy aukcyjne, ale jak wiadomo są jeszcze osoby, które prowadzą własne sklepy branżowe i mają też ogromną konkurencję w swoich profilach.

 

e-commerce

Dla przykładu taki rynek sprzedaży produktów farmaceutycznych, a ściślej rzecz ujmując rynek suplementów i odżywek dla sportowców, tudzież rynek motoryzacyjny (patrz w Google „opony”, „sprzedaż opon”), sam pewnie przyznasz, że jest ogromna konieczność pozycjonowania sklepów, które zajmują się tego typu rzeczami.

            W dzisiejszym artykule zajmiemy się kwestią pozycjonowania E-commerce, jesteś ciekaw jak ulepszyć swoje SEO sklepu internetowego? Zapraszamy do lektury!

4 podstawowe czynniki mające wpływ na pozycjonowanie e-commerce

 

  1. Jakość linków prowadzących do domeny – (nihil novi sub sole) nic nowego pod słońcem można by rzecz jak mówi średniowieczna maksyma, otóż jak wiadomo im więcej jakościowo dobrych linków, tym lepiej dla waszego sklepu. Pytanie brzmi – jak pozyskać tak dobre linki? W zasadzie nie ma tutaj złotej zasady i jest to zła wiadomość dla Ciebie, ponieważ jeśli chcesz robić white SEO, czyli uczciwie pracować nad pozycjonowaniem strony www, to musisz niewątpliwie mieć dobrą treść, do której będą inni sami linkowali, ewentualnie sam będziesz starał się wymieniać linkami z innymi stronami, pisać artykuły tematyczne z twojej branży i publikować na innych serwisach informacyjnych, a przez to pozyskiwać ruch na stronie. Co nam to daje dodatkowo? Bardzo wiele, otóż wzrośnie w ten sposób domain authority – zaufanie do Twojej domeny, dzięki czemu więcej punktów zyskasz w rankingu Google i strona... no właśnie, poszybuje wyżej w wynikach wyszukiwania pod frazy tematyczne związane z produktami i artykułami! I to jest to o co nam chodzi!;
  2. Optymalizacja podstron z produktami – brzmi znajomo? No właśnie, wszędzie optymalizacja, ano, bez tego się nie obejdzie. Jak to zrobić w sposób wygodny i dobry SEO eksperta możesz przeczytać u nas na stronie w artykule na temat optymalizacji, w miarę możliwości czuj się wolny i przeglądaj zagraniczne (czyt.brytyjskie i amerykańskie blogi seo tematyczne) serwisy, które z reguły są o parę miesięcy do przodu z nowościami tematycznymi na temat nowinek, które będą wdrażane w temacie. Jeśli jednak nie znasz się aż tak bardzo a angielski sprawia Ci trudności, szukaj dobrych blogów tematycznych, na których będą się pojawiały takie informacje.  No dobrze a jak zoptymalizować podstrony z produktami? Jest kilka możliwości: a) modyfikacja tytułów pod takim kątem, aby w tytule pojawiały się takie słowa jak „tanie, proste” - co dodatkowo ludzie mogą wpisywać w Google, zamiast sztampowego opisu, b) używaj przyciągających zachęt dla produktów, zniżek tematycznych np. w samym tytule opisu produktu dodaj, że jest promocja 25% na jakiś produkt, c) na najważniejszych stronach serwisu napisz dłuższe artykuły, które mają przynajmniej 1000 znaków – dlaczego? Dlatego, że wyszukiwarka chce dokładnie wiedzieć o czym jest strona i jaka jest tematyka, a nie dowie się tego jeśli robot nie będzie miał wystarczająco dużo treści do analizy pod kątem tematyki – słów kluczowych, pamiętaj o tym! d) powtarzanie słowa kluczowego na stronie od 3 do 5 razy – to też daje Google możliwość zorientowania się, o czym piszesz;
  3. Budowa strony internetowej – a ściślej rzecz ujmując architektura strony jest bardzo ważna,  musisz tak zbudować stronę aby klient docierał ze strony głównej na stronę podproduktu w nie więcej niż 3 kliknięciach, podobnież ze strony podproduktu do strony głównej, też miał nie więcej niż 3 kliknięcia.  Przykład? Spójrz na budowę strony Allegro.pl gdzie po prawej stronie masz możliwość rozwinięcia wszystkich rodzajów produktów w danej kategorii;
  4. Długość adresu URL – ostatni i też bardzo istotny czynnik (chociaż nie najważniejszy), jak się okazuje, lepiej indeksują się adresy krótsze od dłuższych

 

Podsumowanie

 

            Dobrnęliśmy do końca... i znów sporo wiedzy, a ile pracy będzie przy optymalizacji już istniejących stron? Ale nie martw się, sporo możesz na tym zyskać, a przy budowie kolejnych sklepów internetowych dla klientów będziesz mądrzejszy i zaoszczędzisz sobie czasu a Twoja strona będzie przygotowana pod wytyczne Google dla webmasterów. Życzymy wysokich pozycji w Google.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor