BLOG

Dopasowywanie słów kluczowych w Google AdWords – zmiany

Użytkownicy używają różnych słów kluczowych aby znaleźć produkt lub usługę, która ich interesuje. Zadaniem reklamodawcy jest patrzenie oczami klienta podczas wybierania właściwych słów kluczowych. Google cały czas uczy się zachowania internautów. AdWords postanowiło z tej wiedzy skorzystać – twórcy chcą jeszcze bardziej udoskonalić opcje dobierania słów kluczowych.

 

słowa kluczowe

Reklamodawcy mogą korzystać z różnych typów dopasowania słów kluczowych Pozwala to na kontrolowanie, na jakie zapytania będą wyświetlane reklamy. Wśród typów zapytań można wyróżnić:

  • do wyrażenia,
  • modyfikator dopasowania przybliżonego,
  • przybliżone,
  • ścisłe,
  • wykluczające.

 

Zmiany

Google doszło do wniosku, że nie ma potrzeby, aby rozróżniać słowa kluczowe, które wyrażają takie same potrzeby. W efekcie, postanowiono rozszerzyć listę fraz w dopasowaniu ścisłym, na jakie maja się wyświetlać wyniki przy tworzeniu reklam z użyciem narzędzia AdWords. Zmiana dotyczy się jedynie fraz ścisłych.

 

Jeżeli skorzystamy z narzędzia dopasowania ścisłego, reklama będzie pojawiała się w wyszukiwarce jedynie wtedy, gdy internauta wpisze dokładnie taką frazę, na jaką produkt został pozycjonowany. Jeżeli więc w kampanii zostały wybrane słowa kluczowe takie jak spodnie dla biegacza, a użytkownik wpisze spodnie dla biegaczy, reklama w wyszukiwarce nie pojawi się.

 

Nowe regulacje mają doprowadzić do przeredagowania fraz pod względem przyimków, spójników i przedimków. Jeśli kolejność wyrazów nie wpływa na znaczenie frazy, Google będzie uwzględniać hasła ze zmienioną kolejnością w ramach dopasowania ścisłego.

 

Rezultaty

Dzięki zmianom wprowadzanym przez Google, można będzie w dużo prostszy sposób przygotować kampanię reklamową w sieci. Reklamodawca nie będzie zmuszony do tworzenia długiej listy słów kluczowych, na które powinna wyświetlać się reklama. Zapytania zostaną pogrupowane w zbiory, co zdecydowanie ułatwi każdemu pracę.

 

Jedynym problemem, jaki może się tutaj pojawić jest to, że Google może łączyć frazy, które wiążą się z innymi oczekiwania użytkowników. Czasem nawet niuanse mogą zdecydować o tym, czego internauta potrzebuje. Trzeba jednak pamiętać, że Google to nadal maszyna. I jak każda, nie jest w pełni doskonała.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor