BLOG

Dobór słów kluczowych do pozycjonowania strony

Jak wiadomo pozycjonowanie strony www to standard, od którego pewnie przez najbliższe kilka / kilkanaście lat jeszcze się nie ucieknie.

 

slowa_kluczowe

Być może kiedyś tego typu usługa zostanie całkowicie zastąpiona poprzez wyłącznie wyniki sponsorowane wspierane przez programy takie jak Adkontekst, Adwords i tym podobne, niemniej jednak na chwilę obecną jeszcze się na to nie zanosi.

            Na dziś dzień trzeba powiedzieć, że dla seowców praca z wynikami generycznymi (naturalnymi), jest głównym powodem batalii jaka toczy się w indeksie, aby osiągnąć najwyższe pozycje - najlepiej w top3. Trzeba też powiedzieć, że promocja witryn poprzez usługę pozycjonowania jest jedną z najczęściej wybieranych form promocji firm w XXI wieku, poza oczywiście telewizją i radiem, gdzie reklamy są emitowane cyklicznie w blokach reklamowych.

Od czego by tutaj zacząć?

            No właśnie, masz firmę, masz stronę, zatem warto było by się nią teraz zająć. Zacznijmy zatem od tego, aby na początek dokonać tak zwanego keyword research – odpowiedniego doboru słów kluczowych, które będą przekładały się na konwersje. Celem konwersji jest to, aby współczynnik kliknięć w reklamę był możliwie najwyższy przy danej ilości jej wyświetleń.

Aby tego dokonać w sposób precyzyjny warto mieć na względzie następujące czynniki:

  • branża – niewątpliwie to jest główny czynnik wg którego będziesz dobierał słowa kluczowe,
  • przegląd konkurencji – wejdź na strony swoich konkurentów z branży i zobacz jak oni swoje strony skonstruowali;
  • potrzeby klientów – zastanów się, czego będą potrzebowali Twoi klienci, jak mogą szukać produktów i usług przez wyszukiwarkę, jakie frazy wpisywać;
  • lokalny rynek – jeśli prowadzisz lokalny biznes na pewno pamiętaj o tym, aby mieć swoją wizytówkę w Mapach Google, pełne dane pozwolą potencjalnemu Kowalskiemu do Ciebie dotrzeć;
  • frazy z długiego ogona – zapewne wiesz o czym mowa, a jeśli nie wiesz - to krótko – od jakiegoś czasu przyjęło się, że mnóstwo osób wpisuje frazy dłuższe niż dwa słowa np. „różowe buciki dla małych dzieci”; przeklikaj Google pod tym kątem, poświęć na to więcej czasu i przystosuj tak serwis, abyś w ten sposób pozyskał łatwe wejścia na stronę (metoda ta sprawdza się szczególnie w przypadku sklepów z produktami gdzie SEO friendly URL's powinny być włączone;
  • KONKURENCYJNOŚĆ FRAZ KLUCZOWYCH – no właśnie, tutaj jest najważniejsza kwestia w tym, aby umiejętnie rozplanować budżet, trzeba sprawdzić jakie frazy są najważniejsze i do tego się dostosować od strony merytorycznej oraz finansowej, aby podołać. Wiadomo, że np. firmy z branży motoryzacyjnej sprzedającej opony będą miały najbardziej konkurencyjne słowa takie jak: opona, opony, frazy zaś pochodne: sprzedaż opon i tak dalej. A jak jest u Ciebie? Sprawdź to poprzez Google Trends;
  • Direct Answer – jest jeszcze taka opcja, która w zasadzie od niedawna istnieje, mianowicie Google umieszcza też dodatkowy boks z odpowiedziami na pytania, które użytkownicy formułują w postaci „co to jest definicja”, uzyskamy odpowiedź z Wikipedii, warto mieć i taki katalog słów pod konkretne frazy z zapytaniami.

Warto wspomnieć, że oprócz wspomnianych wyżej wytycznych powinniśmy pamiętać jeszcze o tym, żeby odpowiednio zoptymalizować treść na naszej stronie internetowej, pamiętać o nagłówkach H1-H6, odpowiednich tagach dla TITLE, METATAGACH i pamiętać również o tych zmianach w przypadku konfiguracji dla systemów linków sponsorowanych.

          Podsumowanie

            W dzisiejszym artykule przebrnęliśmy przez tematykę jakże ważną dla każdego kto tylko pragnie dotrzeć ze swoim przekazem do odpowiedniej liczby osób w Internecie. Mając na względzie powyższe wskazówki powinieneś  dobrze rozpocząć swoją przygodę z pozycjonowaniem witryny. W kolejnym artykule przybliżymy Ci jeszcze pokrótce jakimi narzędziami możesz wesprzeć się w tych działaniach i z sukcesem promować latami swoją witrynę internetową.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor