SEO

Dlaczego SEO potrzebuje tyle treści?

Jak wiadomo SEO i content marketing to dwie odrębne sprawy, które w rzeczy samej na sukces marketingowy obie składają się w całość, można by rzec, iż idą łeb w łeb, tak aby pociągnąć daną stronę na wyżyny jakościowe jeśli chodzi o sukces sprzedażowy.

 

 

Zatem SEO i content marketing to jakby dwie strony medalu, tego samego medalu. W poniższym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytanie dlaczego właśnie samo SEO potrzebuje tyle treści aby było naprawdę konkretne i efektywne. Jeśli jesteście zainteresowani, zapraszamy do lektury!

 

Nieco historii

 

            Jak wiadomo kiedyś wystarczyło dobrze podlinkować stronę, poeksperymentować z budową strony, dobrze przygotować meta opisy i strona spokojnie szła do góry, potem jak wiadomo coraz większego znaczenia zaczęła nabierać treść, która była mnogo powielana i generowała ruch dla stron docelowych, tak zwane precle – katalogi z tekstami – przesądzały czasami o sukcesie różnych projektów.

            Dziś jak wiadomo sprawa się dużo bardziej skomplikowała, nie wystarczy już niestety miernej jakości strona zapleczowa i linki z byle jakich źródeł, teraz trzeba się naprawdę napracować jeśli chce się odnieść sukces przy pozycjonowaniu strony.

            Owszem, można nadal powiedzieć, że Link is a King, czyli linki świadczą o sukcesie pozycjonowania, ale niemniej ważne – a można by zaryzykować stwierdzenie – drugie w kolejności, (jeśli nie najważniejsze, w przypadku mniejszych stron) znaczenie posiadają oczywiście treści marketingowe, które są skrzętnie tworzone przez copywriterów z danych dziedzin wiedzy.        Treść na stronie aktualnie odgrywa naprawdę kluczową rolę jeśli chodzi o notowania w indeksie wyszukiwarki, warto o tym pamiętać. Jednakże warto jest pamiętać, że nawet najlepsze treści na stronie nie przyniosą sukcesu w kwestii pozycjonowania, jeśli nie będzie odpowiednio przeprowadzona kampania SEO, która zgodnie z wytycznymi Google dla webmasterów naniesie mnóstwo poprawek do strony nadających jej walor użyteczności zarówno dla użytkowników internetu jak i samych robotów Google.

 

Jak „współpracują ze sobą” SEO i content marketing?

 

            W czym zatem tkwi różnica między SEO a content marketing? Można by zaryzykować krótkie stwierdzenie – SEO to jakby techniczny aspekt organizacji treści na stronie zarówno od stront wizualnej jak i tej w kodzie, zaś content marketing to aspekty sprzedażowe i merytoryczne (jeśli chodzi o teksty związane z wiedzą, nie nastawione na cele sprzedażowe) odgrywające ogromną rolę od tej strony, która jest przydatna dla Kowalskiego, który szuka wiedzy, produktów, opisów itp., itd.

            Gdzie zatem konkretnie SEO nakłada się z content marketing? Warto wspomnieć o trzech przypadkach:

 

  • Jakość treści i sukces SEO – jak wiadomo samo SEO może nic nie dać jak treści na stronie okażą się być mało interesujące dla czytelników i tym samym dla Google raterów i samych robotów także, podobnież jest jak SEO będzie mizerne a treści dobre, też sukcesu się nie odniesie, trzeba pamiętać o zintegrowaniu działań;
  • Słowa kluczowe w treści – jak wiadomo osoby piszące teksty pod SEO często gęsto na siłę pchają tam słowa i frazy kluczowe, podczas gdy teksty powinny być naturalne, pisane właśnie dla czytelników, a nie pod roboty. Jak wiadomo zatem trzeba mieć to na względzie i nie kombinować, dlatego też teksty pisane przez copywriterów pod kątem content marketingu mimo wszystko powinny być mądrze dobierane;
  • Jakość tekstów – jak dobrze wiadomo, im lepsze teksty na stronie, tym częściej będą ludzie chętnie czytać Twoją stronę www, pamiętaj zatem aby najpierw dać jakość, potem ilość... nie na odwrót. Co ważne jeszcze, teraz teksty pod kątem merytorycznym oceniają też Google Raterzy, są to osoby, które zamiast robotów dokonują oceny strony i w ten sposób dokonują różnych punktacji z nią związanych.

 

Podsumowanie

 

            Niewątpliwie znalezienie złotego środka jeśli chodzi o dobranie odpowiedniej promocji między SEO właściwym a content marketingiem to podstawa jeśli chodzi o zintegrowane działania zwane SEM – marketingiem internetowym (dla niezorientowanych to pojęcie łączy w sobie wszystkie działania, które związane są z działalnością marketingową na rzecz promocji strony w internecie).

            Dlatego też warto jest na przykładzie każdej z promowanych stron dobierać odpowiednie środki mając na względzie końcowy efekt w postaci zadowolonej twarzy osoby, która nam to zleca. Powyższy artykuł miał za zadanie uzmysłowić Ci i nieco naświetlić sprawę jednego z najważniejszych czynników, które odgrywają kluczową rolę w całym przedsięwzięciu.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor