BLOG

Dlaczego inni nie linkują do mojej strony www?

Zapewne wielu z was prowadząc bloga lub swoją stronę domową niejednokrotnie zastanawia się, dlaczego inni nie udostępniają naszej strony, na której publikujemy tyle naszej radosnej i wartościowej treści.

 

 

          Z racji tego, że każda ocena bywa subiektywna a człowiek ma w naturze siebie wybielać niż na chłodno ocenić swoją twórczość i obiektywnie sprawdzić wartość swoich treści przedstawimy Ci enumeratywnie najczęściej popełniane błędy przez osoby, które prowadzą swoje blogi i strony firmowe, na których zamieszczane informacje delikatnie mówiąc odbiegają od ideału. Ok, zaczynamy, zatem po kolei – najczęściej popełnianymi błędami jakie zdarzają się twórcom blogów i ogólnie autorom stron www są:

 

  1. Kopiowanie treści z innych stron – niezależnie, czy jest to stricte „zerżnięcie” treści z innej strony bez podlinkowania do strony macierzystej (czyt. kradzież), czy też przeklejanie treści wraz z linkowaniem. Musimy powiedzieć sobie szczerze – taka odtwórcza praca w oczach Google i czytelników Twojego bloga ma niższą wartość;
  2. Niekompetentne lanie wody i brak rozwiązania problemu czytelnika – czyli mało wartościowe treści, które nie wnoszą nic nowego dla czytelnika. Zauważ, że w czasach kiedy wszystko niesamowicie goni ludzie szukają wyraźnie najchętniej krótkich i zwięzłych informacji przedstawiających przedstawione zagadnienie, jeśli odbiegasz od tej nowy i „bajdurzysz”, to na pewno nie zainteresujesz tym czytelnika i nie masz co liczyć na „like” i klikanie w Twoje odnośniki do serwisów społecznościowych. Pamiętaj, musisz być unikalny i umieć rozwiązać problem Twojego czytelnika, który naprawdę uzna danego newsa za wartościowego na tyle, aby opublikować go na swoich koncie serwisu społecznościowego; Nie trzeba być powieściopisarzem, aby zainteresować czytelnika. Najlepszym sposobem jest na przykład przygotowywanie artykułów z praktycznymi poradami lub rozwiązaniami danych sytuacji. Można na przykład testować jakieś produkty. Najgorsza jest jednak nijakość, czyli kompletne nie wyróżnianie się na tle innych stron. Lanie wody również nie przyciągnie czytelników. Potrzebują oni konkretnych, Twoich opinii na dany temat. Nie bój się więc wyrażać zdania, nawet jeżeli będzie ono kontrowersyjne
  3. Nudne treści – zdarza się tak, że ludzie faktycznie poruszają tematykę, która może nikogo nie zainteresować albo przedstawić zagadnienie w taki sposób, że nikogo nie będzie to chwytało. Pamiętaj, że to jak zaprezentujesz swoje zagadnienie i problem może w rzeczy samej zadecydować o tym, czy Twoja strona będzie promowana, czy też nie; Wiele osób pisze blogi, ponieważ Google lubi strony, które są często aktualizowane. Niestety, ale większość nie ma jednak pomysłu na treści, które mają się tam pojawiać. Piszą tylko po to, aby pisać bez przekazywania żadnych wartości użytkownikowi. Banalnym powodem jest również to, że często na stronach pojawiają się treści skopiowane z innych witryn. Pamiętaj, że treści zawsze muszą być unikalne! Jeżeli będziecie tworzyli kopie już dostępnych w internecie artykułów, nikt nie podlinkuje takiego artykułu.
  4. Najważniejsze informacje zachowujesz dla siebie – tak właśnie, zdarzają się i tacy blogerzy, którzy pisząc na temat jakiegoś zagadnienia, nie napiszą najważniejszych informacji i zachowają je dla siebie, ponieważ mają obawy przed tym, że jeśli Kowalski wszystko przeczyta u nas na blogu to już nie zleci nam żadnej pracy. Nic bardziej mylnego, ludzie szukają dobrych specjalistów, którzy hojnie dzielą się wiedzą i dodatkowo przyjmują zlecenia na wykonanie takich rzeczy. Uwierz proszę drogi blogerze, ludzie szukają dobrych specjalistów i będą im płacić za dobrze wykonaną pracę, bo sami nie będą mieli czasu się tym zająć;
  5. Odpłatne treści – zdarza się tak, że niektórzy w swojej pysze i przekonaniu o doskonałej znajomości tematyki, udostępniają niektóre treści odpłatnie, potem dają ich coraz więfcej, w efekcie bywa tak, że ludzie zrażają się taką „polityką” i odchodzą, znajdując nowych blogerów, którzy za darmo dzielą się wiedzą;
  6. Brak aktualizacji bloga / strony – bardzo banalne, ale proste – nie ma nowej treści, nie ma zainteresowania Twoją osobą, musisz być aktywny; Jeżeli zależy Ci na pozyskiwaniu linków do swoich treści, musisz publikować unikalne informacje. Zanim cokolwiek napiszesz, najpierw sprawdź co inni na ten temat pisali. Dzięki temu, zobaczysz, czego w takich wpisach zabrakło. Będziesz mógł uzupełnić wiedzę czytelników o swoje spostrzeżenia.  Wiele osób ma słomiany zapał. Na początku dodają wpisy co dwa dni, następnie co tydzień, a po kilku miesiąca w ogóle zapominają o istnieniu witryny. Brak regularności szybko odstraszy czytelników. Będą oni zniecierpliwieni, że nie otrzymali nowego wpisu. Wielu internautów czeka na takie wpisy, jak na nowe wydanie gazety. Jeżeli raz ich zawiedziesz, być może już więcej nie wejdą na Twoją witrynę.
  7. Brak widgetów – tak, tak, właśnie prosta sprawa, ale jak ktoś z Twoich czytelników jest leniwy i trafi na cienkiego newsa, którego mają widget byłby skłonny jednak polecić, to nie poleci go tylko dlatego, że nie miał buttona z guzikiem :-);
  8. Brak mobilnej wersji strony – tak właśnie, w XXI wieku to już standard, a wciąż sporo osób o tym zapomina i niestety nie mają stron w wersji mobilnej, co mocno uszczupla grono osób, które mogłyby na spokojnie wracając z pracy poczytać ich bloga na swoim urządzeniu przenośnym;
  9. Brak komentarzy – sporo osób blokuje możliwość komentowania artykułów z powodów – no właśnie, albo boją się konstruktywnej krytyki albo nie mają czasu na odpisywanie na komentarze, a trzeba powiedzieć sobie jasno – komentarze niejako budują społeczność, budują zaufanie wobec blogera i pozwalają z nim nawiązać kontakt, mało tego często gęsto myśl innej osoby ubogaca wątek poruszony w treści bloga;
  10. Wolno ładująca się strona – i tak bywa, że nasza witryn znajduje się na serwerze np. w USA, do którego czas dostępu jest zdecydowanie dłuższy od tych rodzimych hostingów z Polski, niby mało ważne, ale w przypadku stron na urządzenia mobilne ma ogromne znaczenie i czasami skutecznie odstrasza odwiedzających;
  11. Za dużo reklam – i tak bywa, pamiętajmy o umiarze i rozsądku;
  12. Mało atrakcyjny wygląd – co prawda w przypadku blogów coraz mniejsze ma to znaczenie, bo ludzie liczą na dobrą treść, niemniej jednak trafić się może też i takie grono estetów, których wygląd bloga może skutecznie odstraszyć od odwiedzin;
  13. Brak linkowania do innych stron i kontaktu z osobami z branży – no właśnie, bywa tak, że w trosce o własną pozycję w wynikach Google, ludzie nie linkują do innych stron z branży, a okazuje się, że nie jest dobrze widziane zarówno przez samą wyszukiwarkę jak i użytkowników internetu oraz osób z tej samej branży – bądź bardziej przyjazny i mniej samolubny.

 

            I na samym końcu najważniejsze – bądź sobą, pamiętaj, że pisanie bloga albo prowadzenie strony firmowej ma zdecydowanie mówić innym z kim mają do czynienia. Strona to Twoja wizytówka, to Twoje drugie „ja”, którym musisz pokazać jakim jesteś człowiekiem, jakie wartości prezentujesz z kim mają do czynienia.

Powodzenia!

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor