Marketing

Czy pozycjonowanie to najlepszy sposób na zwiększenie sprzedaży?

Nie da się ukryć, że współczesny internet pozwala na przeprowadzenie wielu rodzajów kampanii reklamowych w sieci w sposób tak profesjonalny jak do tej pory wydawać by się mogło dokonywano na łamach gazet, telewizji i radio. Ów medium powoli staje się liderem jeśli chodzi o szerzenie treści pisanych i wszelkiej formy przekazów audio-wizualnych.

 

Czy pozycjonowanie wpływa na sprzedaż

Jaką rolę w tym odgrywa pozycjonowanie i czy zawsze jest to najlepsze sposób na zwiększenie sprzedaży ze stron internetowych? Niewątpliwie jest to sprawa mocno dyskusyjna podobnież jak mnóstwo jest narzędzi marketingowych dostępnych aktualnie w sieci, jedno jest pewne ruch na stronie jest bardzo ważny, bo bez niego nie ma komu przekazać informacji, które się na niej znajdują, czy jednak pozycjonowanie w tym wszystkim jest najważniejszą i najlepszą opcją na zwiększenie sprzedaży? O tym postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule!

 

 

Różne kanały dostępu, jeden cel

 

Jak wiadomo to aby ktoś dotarł na stronę klienta – i najlepiej na niej jak najdłużej pozostał – jest celem każdego właściciela strony, który ma coś komuś przekazania. Nie da się ukryć, iż aby tego dokonać niejednokrotnie trzeba zaangażować do tego sztab ludzi, którzy będą odpowiedzialni za promocję witryny, czy to w mediach typu TV, radio, gazety (w przypadku większych witryn ATL-owych), czy też w Internecie, który jest jak wiemy naturalnym środowiskiem stron www. Nie da się też ukryć faktu, że to właśnie głównie agencje interaktywne odgrywają kluczową rolę jeśli chodzi o tworzenie wizerunku marek w sieci i ich promocję. Ów agencje starają się głównie poprzez różne kanały dostępu promować strony klientów, są to po pierwsze:

 

 

  • systemy reklamy kontekstowej, typu PPC – mamy tutaj na myśli Google Adwords, OnetKontekst i tym podobne;

  • reklamy klasyczne – graficzne lub też audio-wizualne w sieciach typu YouTube tudzież na social media – Facebook itp.;

  • pozycjonowanie klasyczne – tutaj nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć o co chodzi.

 

 

Celem tych działań jest jak wiadomo wypromowanie marki i zapewnienie widoczności witryny w wyszukiwarce na tyle, aby docelowa witryna miała odpowiednią ilość wejść na nią i przynosiła odpowiednią konwersję z ruchu skierowanego na nią.

 

Co zatem jest wskazane dla tych, którzy chcą osiągnąć wyniki?

 

Jak się okazuje zatem nie zawsze pozycjonowanie będzie najlepszym rozwiązaniem, ponieważ jak wiadomo celem jest bezpośrednie dotarcie do klienta na danej stronie www, dlatego też trzeba sobie powiedzieć jasno, sukces odniesie się wtedy gdy klient osiągnie odpowiednią konwersję ze sprzedaży na stronie, to jest najważniejsze w całym zestawieniu. Dlatego zanim podejmie się właściwą decyzję jeśli chodzi o podjęte działania marketingowe w zakresie Internetu trzeba dokładnie oszacować skalę działań, możliwości do osiągnięcia

 

 

Kiedy pozycjonowanie jest wskazane i przyniesie spodziewane efekty?

 

W zasadzie odpowiedź jest banalnie prosta i nie wymaga większego komentowania → Kiedy masz budżet, który pozwoli na ciągłość pozycjonowania i dokładnie przeanalizowano frazy, które będą miesiącami i latami pozycjonowane, chodzi głównie o słowa kluczowe oraz najważniejsze kluczowe frazy. Jednym słowem mając bardzo dobrze zoptymalizowaną stronę internetową, wokół której jest prowadzony odpowiednio marketing szeptany również na mediach społecznościowych, możesz również prowadzić dobrze zaplanowane pozycjonowanie, wspierając się działaniami z linków kontekstowych.

Działania, o których piszemy jak widzisz są złożone i nazywają się łącznie SEM – search engine marketingiem i nie da się ukryć, iż prowadzone są z reguły przez specjalistów wysokiej klasy, potrafiących umiejętnie rozplanować działania począwszy od technicznych aspektów związanych z budową strony jak i z funkcjonowaniem tegoż serwisu w sieciach społecznościowych, systemach kontekstowych, kończąc na pozycjonowaniu, które ostatnimi czasy bywa określane coraz bardziej jako usługa ekskluzywna.

 

Zatem kiedy NIE zlecać pozycjonowania?

 

Warto to sobie uzmysłowić – pozycjonowanie to zajęcie coraz droższe i nie zapowiada się, że będzie tanieć, to naprawdę trudny rynek, którego topowe pozycje są poobstawiane przez kluczowych „graczy” z jakiejś branży, dlatego też jeśli Twoja strona nie jest mniejszym przedsięwzięciem, które pozwoliło by mniejszym nakładem środków, na mniej konkurencyjne frazy zaistnieć w top10 – albo najlepiej top5, top 3 – to zapomnij o pozycjonowaniu, ponieważ wyrzucisz pieniądze w błoto, te same a nawet lepsze efekty osiągniesz przerzucając swój budżet na linki sponsorowane w systemach kontekstowych albo na klasyczne reklamy.

Wszystko należy dogłębnie przeanalizować, jeśli zatem nie potrafisz zrobić tego umiejętnie samodzielnie, koniecznie zaangażuj do tego profesjonalną agencję interaktywną, uwierz na pewno nie będziesz tego żałował, bo sporo zaoszczędzisz potem czasu i pieniędzy, które możesz faktycznie wyrzucić w przysłowiowe błoto, jeśli okaże się, że nawet nie pojawisz się w top15 wyników, to jest to bez sensu. Jeśli chodzi o analizy, to wielokrotnie na naszym blogu pisaliśmy już o skutecznym dobieraniu fraz, analizowaniu zagadnień związanych z promocją i narzędziami, którymi możesz samodzielnie wszystko przeanalizować, a nawet spróbować wyxenić to ile mogą płacić za pozycjonowanie Twoi potencjalni konkurenci z top10.

 

 

 

Podsumowanie

 

Nie da się ukryć, iż odpowiednie dobranie narzędzi związanych z promocją strony internetowej i dokładne analizy wstępne mogą w dużym stopniu przyczynić się do sukcesu marketingowego firmy, która zleca tego typu zajęcie. Trzeba pamiętać, że nie zawsze klasyczne pozycjonowanie będzie najlepszym rozwiązaniem, co też uargumentowaliśmy powyżej. Warto jest pamiętać o podstawach, aby na nich potem móc budować solidne podwaliny promocji danej witryny. Życzymy wszystkim udanych analiz i mądrego kierowania własnym biznesem w Internecie!

 

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor