Certyfikaty SSL coraz częściej znaleźć można w ofertach firm hostingowych. Zakupienie takiego certyfikatu wiąże się z dodatkowym kosztem, jednak na jego poniesienie decyduje się już znaczna część właścicieli stron internetowych.
Głównym argumentem stosowania szyfrowania transmisji danych na stronie jest zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom witryny, na czym najbardziej zależy sklepom internetowym i serwisom gromadzącym dane osobowe swoich użytkowników. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, że certyfikat SSL ma również duży wpływ na pozycjonowanie witryny.
Najpopularniejszą wyszukiwarką w Internecie jest od wielu lat Google, dlatego to pod nią pozycjonuje się większość witryn www. Na pozycję w wynikach wyszukiwania Google ma wpływ wiele czynników, ale jednym z kluczowych stał się ostatnio protokół HTTPS szyfrujący transmisję danych na stronie i potwierdzany właśnie certyfikatem SSL. Uważni użytkownicy internetu z pewnością zauważyli, że sama wyszukiwarka Google korzysta z tego protokołu, ponieważ przed jej nazwą widoczny jest skrót https oraz symbol zielonej kłódki. Jest to spójne z nową polityką Google ogłoszoną podczas konferencji w sierpniu 2014 roku, kiedy to wyraźnie podkreślono wzrost znaczenia bezpieczeństwa stron w internecie oraz zapowiedziano premiowanie w rankingach stron posiadających certyfikat SSL.
Choć protokół HTTPS jest zaledwie jednym z 200 czynników wpływających na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, to jednak należy do grupy czynników najważniejszych i trzeba to wziąć pod uwagę, myśląc o pozycjonowaniu swojej strony. Wybór certyfikatu powinien być uzależniony od tego, jakiego poziomu zabezpieczeń oczekują użytkownicy strony. Najprostsze certyfikaty typu DV kosztują kilkadziesiąt złotych rocznie i w zupełności wystarczają do zabezpieczenia blogów, forów, stron prywatnych, a także wszelkich stron nieoferujących żadnych transakcji finansowych. Nieco droższe certyfikaty OV przeznaczone są dla firm i organizacji, dlatego pokazują na pasku ich nazwy. Najdroższe certyfikaty EV cieszą się największym zaufaniem Google i mają je zwykle banki, urzędy i duże firmy.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)