BLOG

Co to jest inbound marketing?

Czym jest marketing to chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, czym otaczające nas tu i ówdzie reklamy tym bardziej, a czym jest inbound marketing?

 

           inbound marketing

           Najkrócej rzecz ujmując nową formą marketingowych działań, które jak wiadomo docelowo mają prowadzić do tego, aby ktoś kupił oferowany produkt. Jak wiadomo reklama agresywna odchodzi powoli do lamusa, teraz stawia się na swojego rodzaju stałą relację pomiędzy klientem a reklamodawcą, która doprowadzi do tego, że nawiąże się stała wieloletnia konsumencka relacja, tym właśnie zajmuje się inbound marketing. A jak to wygląda w praktyce? O tym poniżej, zapraszamy do lektury!

 

Inbound marketing, czyli...

            Czyli innymi słowy marketing przychodzący, polegający na tym, że reklamodawca daje potencjalnym przyszłym klientom możliwość dotarcia do swojej oferty produktowej przez dostarczenie narzędzi, które na to pozwalają. Jest to kompletne zaprzeczenie reklam wychodzących, które same siebie narzucają, mamy tutaj na myśli wszystkie formy reklam typu: billboard, spoty reklamowe, plakaty, grafiki tu i ówdzie narzucające się same naszym oczom i uszom działając na ludzkie zmysły. Najważniejszy cel jaki przyświeca osobom tworzącym takie reklamy polega na tym, żeby zbudować u odbiorców świadomość marki oraz aby klient poniekąd  czuł się z jakąś marką związany emocjonalnie. Jako przykład takich żywych relacji klient – firma jest lista mailingowa, na którą ktoś może się zapisać i być na bieżąco z danymi odnośnie nowości produktowych.

Jakimi narzędziami zajmują się osoby zajmujące się inbound marketingiem?

            Tego typu działania, które mają na celu podanie klientom reklam i treści marketingowych w sposób nie narzucający się polegają na tym, żeby dotrzeć do klienta w taki sposób aby nie musiał czuć się osaczony treściami, które same się pojawiają w sposób agresywny i nachalny. Ab y temu zapobiec marketingowcy stosują zatem działania poprzez:

  • media społecznościowe;
  • pozycjonowanie i działania SEO;
  • prowadzenie bloga i strony firmowej;
  • content marketing.

 

Jakie są korzyści z takiej formy marketingu?

            Nie trzeba pewnie dużo na ten temat pisać, sam fakt tego, że reklamy się nie narzucają i przypominają wyskakujących pop-upów w rzeczy samej daje do myślenia Ludzie ogólnie są zmęczeni przesytem informacji, a już na pewno reklamami. Postarajmy się jednak wymienić kilka korzyści:

  • wierność klientów – są to osoby zaangażowane w budowanie społeczności wokół marki, zauważmy, że większość z nich jak angażuje się w życie społeczności na serwisach społecznościowych niejako tworzy rodzinę wewnątrz marki;
  • dotarcie do potencjalnie zainteresowanych produktem – jak wiadomo pozycjonowanie i odpowiednie SEO może nam w tym pomóc, bo osoby, które przez internet będą coś szukały w ten sposób dotrą do treści produktowych, które ich interesują. Tym osobom nie trzeba już nic na siłę wpychać, bo szukając danej frazy w sieci, niejako same deklarują chęć zakupu danej rzeczy;
  • docenienie jakości – z reguły sprzedaż produktów tymi metodami jest jakościowo dobra, a jeśli nawet nie jest aż tak dobra jak się wydaje, to sam fakt tego, że się takich produktów na siłę nikomu nie wpycha ma ogromne znaczenie.

 

Podsumowanie

            Mając na względzie to, że każdy kto działa w marketingu chce odnieść sukces, trzeba niewątpliwie powiedzieć, że na pewno inbound marketing zdecydowanie zajmie mu najwięcej czasu i będzie wymagał dużo więcej zaangażowania i trzymania „ręki na pulsie”, co w zamian...? Dużo zadowolonych klientów, którzy na pewno zapragnął pozostać jako klienci danej marki.

 

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor