BLOG

Co to jest Google Tag Manager?

Jak wiadomo narzędzie GTM nie jest najnowsze i ma już dobre naście lat, a konkretnie to jest dostępne na rynku już od 2005 roku. Co nim można zrobić?

 

tag manager

Proste i intuicyjne narzędzie, które dostarczyło Google niewątpliwie nie jednej osobie może pomóc w realizacji prostych, acz bardzo ważnych i konkretnych ruchów w tak zwanym marketingu internetowym. Jesteś ciekaw jak tego dokonać? Zapraszamy do lektury!

 

Narzędzie do obsługi tagów na stronach?

 

            Ci, którzy są programistami na pewno wiedzą czym są tagi i czemu służą, Ci którym widza sprowadza się do wiedzy czysto teoretycznej z punktu widzenia technik marketingowego budowania wizerunku firmy w Internecie mogą z tym mieć nieco problemu. Dlatego z myślą o tych osobach powstała tak zwana platforma do obsługi tagów na stronach, która ma właśnie pomóc tym osobom, które nie znają się na językach programowania i wiedza ta jest im na tyle obca, że nie pojmują HTML, CSS, JS, PHP i innych języków programowania, niemniej jednak mogą spokojnie doszkolić się w kwestii obsługi zarządzania słowami kluczowymi i opisowymi tagami na stronach, które pozwalają zebrać niezbędne informacje na temat ruchu na stronie, monitorowania kampanii online i sprawdzania zachowania użytkowników na stronie.

 

Co nam daje korzystanie z GTM?

 

            Google mówi wprost, że korzystanie z GTM daje możliwość racjonalnego i mądrego zarządzania tagami, które doprowadzi do tego, że będzie można zarządzać danymi w sposób na tyle zorganizowany, że wyeliminuje się zbędne opisy, zaoszczędzi na kosztach. Zasadniczo GTM pomaga dokonać dwóch kluczowych zmian:

 

  • wartości konfiguracyjnych – odnoszących się do wartości konfiguracyjnych;
  • tagowania strony – tyczących się kwestii opisów marketingowych na stronach jak i danych z Google Analytics, śledzenia konwersji AdWords.

 

Jak pracować z Google Tag Manager?

 

            Co prawda na pierwszy rzut oka komuś mało biegłemu w kwestiach informatycznych może się to wydać mało wygodne i dość skomplikowane w użyciu z czasem może się okazać bardzo proste w użyciu. Należy wykonać kilka kroków po kolei:

 

  1. Zarejestrowanie się i założenie kontenera – rejestracja – http://www.google.pl/tagmanager/, a następnie wstępna konfiguracja polega na dodaniu strony głównej i dodatkowo można pomocniczo pododawać też podstrony;
  2. Dodanie fragmentu kodu do każdej podstrony, na której chcesz używać Google Tag Managera;
  3. Dodawanie tagów Google Analytics – w tym punkcie musisz podać dane do swojego konta Google Analytics, mówisz wpisać wersję konta Classic czy Universal oraz Twoje ID;
  4. Dodawanie reguł – na tej stronie można zdefiniować konkretne reguł dla poszczególnych stron, które właśnie można w tym miejscu wpisać. Jeśli jesteś początkującym użytkownikiem, dobrze było by jakbyś wybrał na początku reguły dla wszystkich stron;
  5. Opublikowanie – na końcu aplikacja umożliwi Ci sprawdzenie ustawień i opublikowanie tego co wpisałeś, następnie będziesz mógł, wrócić do Google Tag Managera, dodawać nowe tagi i aktualizować reguły.

 

Podsumowanie

 

            Narzędzie GTM, które może wydawać się zbędne dla niektórych osób, a szczególnie dla tych, które posiadają już dość zaawansowane narzędzie Google Analytics może przynieść naprawdę wymierne korzyści, ponieważ jak wiadomo w GTM mamy dostęp do opcji dla każdego tagu z osobna. Niewątpliwie warto jest korzystać z Google Tag Managera i promować to rozwiązanie nawet osobom, którym zagadnienia webmasteringu są obce, a ich domeną działania jest marketing, ponieważ osoby zaangażowane w budowanie wizerunku firm przez Internet powinny również szkolić się w tym kierunku.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor