BLOG

Landing Pages - co to jest i jak działa?

W dobie urządzeń mobilnych, kiedy to mnóstwo osób szuka informacji o interesujących ich treściach np na smartfonach, Google stara się wymuszać dostosowanie witryn do urządzeń mobilnych tak, aby informacje w nich zawarte wczytywane były coraz prędzej.

 

           Optymalizacji działań służą specjalnie przygotowane langing pages, a więc strony docelowe z ofertą na konkretną usługę / produkt oraz udogodnieniami umożliwiającymi szybki kontak. Landing pages mają na celu przedstawienie internaucie w pigułce naszej oferty i zachęcenie go do zakupu. Strony Landing pages powinny być lekkie i przejrzyste, oraz umożliwiać szybkie zapoznanie się internauty z tematem oferty. Poniżej przedstawimy pokrótce najważniejsze cechy solidnie przygotowanych landing pages:

Co to jest landing pages?

  1. Szybkość ładowania się strony – zdecydowanie numer jeden, jeśli chodzi o współczynniki poprawności wykonania landing pages. Także odpowiednia optymalizacja kodu gra tutaj kluczową rolę. Dlaczego? Odpowiedzią niech będzie raport McKinsey & Company, który mówi wprost, ok. 60% internautów korzystających z urządzeń mobilnych nie wraca ponownie na strony, z których ładowaniem na urządzenia mobilne mieli problemy. W zasadzie nie dziwi taki wynik badania, właściciele witryn często zapominają o tak banalnej, ale jakże kardynalnej sprawie, w której najważniejszym czynnikiem jest człowiek, który... wymaga wygodnego przeglądania witryny. Wreszcie, powiedzmy sobie otwarcie – szybciej ładująca się strona zapewnia też wyższy współczynnik konwersji;
  2. Odpowiednie rozmieszczenie treści na stronie – jak się okazuje jest to bardzo ważny czynnik, który pomija wielu webmasterów podczas tworzenia stron. Oczywistą sprawą jest, że z urządzeń mobilnych korzysta mnóstwo osób w biegu i w różny sposób trzyma swoje urządzenia przenośne, czy to telefony, smartfony lub tablety, jedno jest pewne – badania pokazują, że największą grupę osób stanowią Ci, którzy używają urządzeń przenośnych jedną ręką (ok.50% osób), używając do przesuwania treści na ekranie prawego kciuka (ok.70%), ok. 40% osób używa urządzenia przy użyciu dwóch rąk, jedną traktując jako „stojak”, a drugą jako wskaźnik, a tylko 10% osób używa obu rąk do trzymania i przesuwania treści na ekranie. Co nam to mówi? Bardzo wiele, bo pokazuje nam na ile w stanie jest kto kliknąć w jaki obszar naszej strony, nie trudno domyślić się, że najbardziej klikanymi treściami będą te, które znajdują się w prawej dolnej części naszej witryny mobilnej;
  3. Minimalizacja ilości pól do wypełnienia – jak wiadomo wypełnianie różnego rodzaju formularzy na stronach, nawet na urządzeniach stacjonarnych, nie należy do przyjemności, a już na pewno na urządzeniach mobilnych. Pamiętajmy podczas budowania swoich serwisów o maksymalnych uproszczeniach z tym związanych;
  4. Dodatkowe upusty na zakupy – jeśli Twoja strona mobilna ma za główny cel pozyskanie klientów na produkty niewątpliwie warto jest pamiętać o dodatkowych zachętach w postaci rabatów na zakupy, na pewno każdego to dodatkowo usatysfakcjonuje.

 

Podsumowanie

            Cóż, strona typu landing page jak sama nazwa wskazuje powinna pozwolić „wylądować internaucie u celu” przez kilka prostych kliknięć. Temu celowi powinna służyć odpowiednia optymalizacja kodu strony przede wszystkim, oraz jak już sobie powiedzieliśmy odpowiednio ładnie poukładana treść na stronie internetowej, tak aby każdy Kowalski korzystający ze strony internetowej mógł w sposób bezproblemowy się po niej poruszać. 

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor