BLOG

Budowanie społeczności wokół marki

Każdego dnia miliony, jak nie miliardy osób logują się na swoje konta w serwisach społecznościowych, niejednokrotnie kilka razy dziennie aby sprawdzić co też słychać u znajomych, bądź też co też innego inni nam chcą przekazać, podobnież różne firmy prowadzą swoje konta, aby zareklamować swoje nowe produkty, prowadzić dialog z klientami, zbierać opinie o produktach, no i właśnie... budować społeczność wokół swojej marki.

 

budowanie_spolecznosci

Marki chcą być obecne w mediach społecznościowych

            Począwszy od Facebooka, NK, Twittera, Google+ i wielu innych lokalnych i ogólnokrajowych serwisów - oferujących możliwość prowadzenia własnego lub firmowego profilu. Web2.0 na stałe wdarło się do naszego życia prywatnego i biznesowego.W sieci aż roi się od ofert płatnego prowadzenia profilu firmowego w social media. Wykorzystanie social media jest niewątpliwie sporą okazją do tego, aby móc poszerzyć sieć dystrybucji i pozyskać nowe kanały sprzedaży. Tę oczywistą SZANSĘ wykorzystują chętnie firmy, które prowadzą swoje profile firmowe w ww. serwisach i w ten sposób starają się budować wizerunek zaufanej firmy oraz pozyskiwać stałych „Fanów” produktów i marki. Co za tym idzie firmy mogą również mieć darmową reklamę, bo jak wiadomo informacje w serwisach społecznościowych rozchodzą się z „prędkością światła”, powodując niejako, że tworzą one swojego rodzaju elektroniczne środowisko wymiany informacji „pantoflowej”. Jak wiadomo, reklama pocztą pantoflową, która stanowi źródło nieocenionej pewnej reklamy, która jest gwarancją pozyskania kolejnych stałych – i co najważniejsze – zadowolonych klientów. Ważne jest również to, że w przypadkach awarii w funkcjonowaniu własnych stron firmowych serwisy społecznościowe doskonale sprawdzają się jako awaryjne formy komunikacji z klientami i są też dobrą alternatywą dla tych, którzy nie posiadają swoich stron firmowych.

Wpływ linków z serwisów społecznościowych na SEO pozycjonowanie

            Powiedzmy sobie szczerze, obecność w serwisach społecznościowych nie przyniesie nam dużej korzyści w postaci pozycjonowania własnych witryn internetowych, ponieważ większość z nich dodaje do linków atrybut rel=”nofollow” (jedynym wyjątkiem są linki z serwisu Google+, które są oznaczane jako „follow”), także mocy pozycjonerskiej one nie nadają. Co jednak nie daje mocy linkom w sposób oczywisty może przynieść oczywiste korzyści w postaci pozyskania jak już wyżej wspomnieliśmy nowych, stałych klientów – jednym słowem link z Facebooka albo innego typu systemu przyniesie niewątpliwie ruch, zainteresuje kogoś ofertą produktową, przynagli kogoś do kliknięcia w link polecający „Like” i suma summarum nada większej skuteczności naszą obecność w internecie.

            W tym momencie warto też wspomnieć, że jeśli prowadzisz swoją firmę powinieneś być obecny na takich serwisach społecznościowych jak: Google+, Facebook, Twitter, LinkedIn. Wielu klientów wchodząc pierwszy raz na stronę sklepu sprawdza, czy firma prowadzi swój fanpage i sprawdza na nim komentarze i rekomendacje.

            Warto w tym momencie napisać też, że prowadzenie swojego profilu daje nam takie korzyści jak:

  • prezentowanie produktów i ofert;
  • pozyskiwanie rekomendacji i recenzji;
  • możliwość zamieszczania linków do produktów.

Natomiast spośród serwisów społecznościowych jednymi z najważniejszych korzyści ich posiadania są – wymieńmy po kolei:

  • Google+ - linki z rel=”follow”, czyli przenoszą MOC;
  • Twitter – informacje z tego serwisu pojawiają się bezpośrednio w wyszukiwarce Google, co prawda informacje publikowane w tym koncie mają tylko 140 znaków, ale są chociaż treściwe i konkretne;
  • LinkedIn – jeśli jesteś ekspertem w jakiejś dziedzinie, koniecznie powinieneś posiadać konto w tym serwisie.

Podsumowanie

            Niewątpliwie budowanie marki w oparciu o media społecznościowe jest dla współczesnego przedsiębiorcy kwestią priorytetową i swoistych „must have”, ponieważ internet jest jednym z najczęściej stosowanych środków komunikacji i stał się liderem na rynku IV władzy – czyli mediów. Nie ukrywajmy, wiele osób mnóstwo czasu poświęca na pracę przy komputerze i korzysta ciągle z internetu, taki jest XXI wiek, zatem trzeba zgodnie z postępem kierować swoje wysiłki na te działania, które maksymalizują korzyści i budować wizerunek firmy w oparciu o te rozwiązania, które na to pozwalają.

            Trzeba też jasno powiedzieć, że działania marketingowe nie zastąpią dobrej treści strony, MOCnych linków prowadzących na naszą witrynę oraz właściwej optymalizacji kodu, pamiętajmy o tym jeśli pragniemy aby pozycje w Google były na odpowiednio wysokim miejscu.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor