BLOG

Black Hat Seo – czyli, jak nie pozycjonować aby dostać bana od Google

Tak się składa, że pozycjonowanie to jedno z najbardziej interesujących tematów związanych z promocją witryn w Internecie. Przyjęło się twierdzić, że kogo nie ma w Internecie, ten nie istnieje, a już na pewno może się to tyczyć firm, które jak wiadomo w dobie tego globalnego medium starają się wykorzystywać wszystkie możliwe sposoby na dotarcie do klienta końcowego.

 

          jak nie dostac bana

Owszem, są branżę w których firmy jednoosobowe praktycznie nie potrzebują nawet swojej strony wizytówki, ani jej pozycjonować, ale zapewne jest to mniejsza część „tortu”, który... no właśnie, trzeba obsłużyć od strony informatycznej w zakresie tworzenia i promocji.

            W tej części promocji, która zwie się pozycjonowaniem niewątpliwie jest też dużo osób, które się zajmują tymi sprawami nieuczciwie, stosując – czy to świadomie, czy też nie - tak zwane „black hat seo”. Jesteś ciekaw jak nie powinno się pozycjonować strony, aby nie zostać uznanym za spamera, nie dostać filtra lub bana od Google? Zapraszamy do lektury!

 

Czym jest właściwie Black Hat Seo i jak nie robić „black”

 

            Każda wyszukiwarka internetowa – a w tym najważniejsza Google, która pewnie głównie Ciebie może interesować – jak wiesz posiada swoje regulaminy i wytyczne dla webmasterów, których należy się trzymać, aby być mile widzianym w indeksie i aby pozycje witryny szły w górę. Działania „czarnego” pozycjonowania są właśnie tymi działaniami, które nie są zgodne z wytycznymi i są permanentnie zwalczane, czy to przez same boty mające wytyczne w tych kwestiach, czy też przez pracowników Google, zwanych Google Raterami, mającymi prawo nadawać różnego rodzaju oceny dla oglądanych stron. Jakie działania zatem są nie mile widziane i czego unikać? Wymieńmy przykładową listę:

 

1.kradzież tekstów z innych stron;

2.ukrywanie tekstów na stronie;

3.cloaking – dla niezorientowanych są to działania wszelkiej maści mające na celu ukrywanie treści przed robotami, ukrywanie ich w elementach graficznych, flashowych lub też stosowanie przekierować na strony, które tematycznie odbiegają od tego co pod anchorem linka widnieje i nas autor zapewnia. Jesto najkrócej rzecz ujmując maskowanie;

4.treści generowane automatycznie – chodzi o strony, które automatycznie tworzą swoje treści na stronie z bazy SQL, która pobiera wyrywkowo z bazy różne słowa i frazy tworząc z nich jakąś kompilację treści, logicznie składającej się czasami w całość, ale zasadniczo strona taka jak wiadomo jest tworzona pod kątem robotów, a Google tego nie lubi, strony mają być tworzone dla ludzi;

5.spam – głównie chodzi o pisanie dużej ilości komentarzy z linkami, często też z automatów, Google tego nie lubi;

6.doorway pages – tutaj wiadomo, strony przejściowe nie są mile widziane, bo kierują do tej samej strony. Tutaj warto od razu też wspomnieć o „deceptive redirects”, które polega na tym, że dla użytkowników podawana jest niejako podwójna treść strony, użytkownicy są przekierowywani na strony docelowe, a roboty otrzymują tylko stronę zbudowaną pierwotnie tak, aby właśnie robot się nie połapał na czym polega to zagadnienie;

7.keyword stuffing – jest to upychanie słów kluczowych w różnych elementach serwisu, tyczy się to nie tylko Title strony oraz znaczników H2, H2 itp., ale także całej zawartości strony i treścci.

 

            Ponadto nie jest mile widziane sztuczne generowanie wielu linków prowadzących do stron docelowych aby z nich stworzyć wsparcie dla strony głównej, czyli należy wystrzegać się takich działań jak:

 

1.budowania farm linków;

2.dopalania stron systemami wymiany linków (SWL);

3.agresywnego linkowania ze stopek na forach internetowych;

4.agresywnego katalogowania stron systemami automatycznymi;

5.używanie takich samych anchorów w wielu artykułach sponsorowanych i gościnnych, na różnych stronach;

6.umieszczania linków dofollow w widgetach;

7.ukrywanie linków w małych elementach strony;

8.umieszczanie odnośników w stronach niepowiązanych tematycznie.

 

Podsumowanie

 

            Jak wiadomo pozycjonowanie to proces długofalowy. Czasami bywa tak, że dopiero po parunastu miesiącach widać zadowalające klienta efekty, warto zatem pamiętać aby stosować się do wytycznych wyszukiwarki dla webmasterów, aby jak najmniej łamać reguł, dzięki czemu podczas „wdrapywania się na wyżyny pozycji” nie załapie się dodatkowo niepotrzebnych punktów ujemnych przez co końcowa ocena będzie mizerna i w efekcie pozycja niższa niż poniesiony wkład pracy. Dla tych, którzy nie potrafią albo nie chcą uczciwie pracować nad wynikami swoich stron niech będzie wiadome, iż Google stosuje różne kary począwszy od obniżenia pozycji strony w wynikach przez filtry ręczne lub algorytmiczne na banie strony kończąc. Warto mieć to na względzie i dodatkowo motywować się satysfakcją z uczciwej i wielomiesięcznej pracy, która przyniesie zadowalające nas efekty w postaci wysokich pozycji w wyszukiwarce.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor