BLOG

Audyt SEO - najczęściej wykrywane błędy

Czym jest audyt, chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, podobnież jak i podstawowa sprawa dotycząca zagadnień SEO nie powinna naszym stałym czytelnikom sprawiać problemów, a jak ma się kwestia z kwestią audytów SEO?

 

         audyt seo

Czy jesteś świadom nasz wierny czytelniku co też może być przedmiotem głównych bolączek specjalistów SEO i co najczęściej jest nie tak ze stronami poddanymi analizom SEO? Jeśli jesteś tego ciekaw, zapraszamy do lektury!

 

            Poniższa lista przedstawia najczęściej spotykane błędy i sugestie ich rozwiązania wedle wytycznych Google dla webmasterów:

 

1.Meta tagi i opisy TITLE – tak się składa, że mało kto przykłada uwagę do tego jak wyglądają meta tagi i title dla podstron. Podczas gdy strony główne są z reguły ładnie opisane i posiadają opisy do 70 znaków, to już z podstronami tak wspaniale nie jest, jak się okazuje właściciele stron zapominają o właściwej strukturze i hierarchii, która powoduje zaniżanie not ogólnych w ocenach przy zliczaniu punktów do rankingu. Jak zatem powinny wyglądać odpowiednio długie opisy? Ogólnie trzeba by przyjąć założenie, że TITLE powinno posiadać do 70 znaków, natomiast opisy META DESCRIPTION do 140 znaków;

2.Zduplikowane wersje stron – jak się okazuje mnóstwo osób posiada też zduplikowane wersje stron głównych, dzięki czemu w wyszukiwarce dostępne są te same indeksy, tyle tylko że pod różnymi  nazwami, np. index.php , index.html, czy też jest opcja stron z www i bez www jednocześnie. Nie trudno się domyśleć, że nie jest to obojętne dla wyszukiwarki, dlatego warto jest zrobić z tym porządek i zdecydować się na jedno rozwiązanie stosując przekierowanie zrobić porządek z taką stroną;

3.Linki dofollow – niezależnie od tego, czy ktoś posiada podstawową wiedzę webmasterską a pewno powinien wiedzieć, że każdy link wychodzący z serwisu niejako przekazuje moc dalej, chociaż nie w takim samym stopniu. Jak wiadomo są linki „nofollow”, które teoretycznie nie przekazują mocy SEO – chociaż mnóstwo się na ten temat dyskutuje i jest jakieś domniemanie tego, że te linki też mają jakieś znaczenie SEO – zatem warto jest na stronie właśnie stosować takie rozwiązanie, a nie dodawanie kolejnych linków z dofollow, tylko „nofollow”;

4.Brak SITEMAP – jak wiadomo poprawne zaindeksowanie wszystkich podstron jest kluczową sprawą dla jakości naszej kondycji SEO, dlatego i na to trzeba zwrócić uwagę, aby wszystkie podstronyh serwisu były właśnie dzięki temu rozwiązaniu zaindeksowane. Jak się okazuje mnóstwo osób o tym zapomina, a zagadnienie to jest równie bardzo ważne, dlatego warto jest znaleźć darmową aplikację, która wygeneruje dla nas plik sitemap.xml i będziemy mogli spokojnie zaindeksować wszystkie podstrony serwisu;

5.Optymalizacja grafik i adresów URL – tutaj kolejny problem pod nazwą nieodpowiednich opisów dla grafik i SEO Friendly URL's (przyjaznych dla wyszukiwarek adresów http), które są jak wiadomo bardzo ważne, ponieważ pozwalają m.in. na większą czytelność dla użytkowników i przejrzystość.

 

Podsumowanie

 

            Niewątpliwie kwestia właściwej optymalizacji kodu strony i samej jej budowy oraz zawartości treści na niej odgrywa jedną z kluczowych ról w dobrej ocenie podczas sprawdzania tychże stron przez roboty wyszukiwarek. Owszem, coraz większą rolę w wystawianiu not dla stron odgrywają rolę także Google Raterzy, ale podstawowe badania i oceny są generowane dla systemu przez googleboty, które mają zaimplementowane wytyczne wedle których muszą poddawać badaniu strony. Pamiętajmy o tym aby solidnie pracować nad treściami naszych stron, ale też i nie zaniedbujmy podstawowych wytycznych Google dla webmasterów aby nasze strony posiadały maksymalnie wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor