BLOG

Analiza linków przychodzących do naszej strony WWW

Jak wiadomo każdego dnia mnóstwo osób zajmujących się zawodowo pozycjonowaniem zasiada przed monitorami swojego komputera dokonywać żmudnych i czasochłonnych analiz i przeglądu linków przychodzących do stron internetowych.

 

 To jak się poddaje stronę analizie i jakimi narzędziami się operuje w dużej mierze skutkuje dobrze przeprowadzonym badaniem. Zatem jak tego dokonać postaramy się odpowiedzieć na to pytanie w tym właśnie artykule. Zapraszamy do lektury!

 

Linki, linki i jeszcze raz linki, jakie i skąd

 

            Backlinks, czyli linki przychodzące to takie odnośniki, które kierują bezpośrednio do jakiejś konkretnej witryny internetowej. To jakie są to linki i z jakich stron prowadzą w dużej mierze przekłada się na późniejszą pozycję strony, na którą wskazują, czyli ranking, dlatego ma to tak duże znaczenie, aby dbać o ich ilość, ale i też jakość. Przez bardzo długi czas właśnie współczynnik ilości linków był bardzo ważny, ale wraz ze wzrostem praktyk nadużywających zaufanie wyszukiwarki jak i samych użytkowników – bo nie ukrywajmy, tworzenie dużej ilości stron spamerskich było bardzo irytujące i nikt tego nie lubił – zmusiło Google do stworzenia algorytmu, który skutecznie uporał się z tego typu plagą. Ów algorytm pojawił się pod nazwą kodową „Pingwin” i od tego czasu można by rzec, iż chora praktyka zmalała. W poniższym zestawieniu podkreślmy zatem co powinno robić się w ramach analizy linków przychodzących, aby nasze działania były naprawdę skuteczne:

 

  • Badanie skuteczności działań – to zdecydowanie jedna z najważniejszych cech, która powinna charakteryzować mądrego pozycjonera. Każda strona praktycznie od pierwszego dnia kiedy zaistniała w sieci powinna być wyposażona w Google Analytics oraz dodana do Google Search Console, które to aplikacje razem wzięte pozwolą na sukcesywne analizowanie ruchu przychodzącego do witryny, a w tym i linków oraz stron z których pochodzą;
  • „Śledzenie” poczynań konkurencji – może nazwa niezbyt trafna, ale w rzeczy samej co nieco działania takie mogą nieco przypominać śledzenie, ponieważ jak wiadomo trzeba korzystać co jakiś czas z narzędzi takich jak Ahrefs albo MajesticSEO, tóre pozwalają sprawdzić ile i jakie linki posiadają strony konkurencji oraz jakiej są jakości, można w ten sposób też sprawdzić, czy ktoś naprawdę stosuje tylko techniki white SEO, daje to naprawdę duże możliwości podpatrzenia tego skąd linkuje konkurencja i jaką przyjęła strategię linki buildingową;
  • Przeszukiwanie linków pod kątem szkodliwości – tak się składa, że działania mające na względzie zbudowanie wizerunku marki i dobrej jej kondycji wymagają nieco większego zaangażowania z jednej strony - a co za tym idzie trzeba też przeglądać nasze zasoby pod kątem aktualności linków - zatem jeśli okaże się, że są nieaktualne to warto jest dotrzeć do administratorów stron i poprosić o ich poprawienie, jeśli istnieje taka możliwość. Istnieje też konieczność analizowania tego, czy ktoś nieżyczliwy nie dodaje gdzieś linków do naszych stron na stronach, które z kolei mogą zaszkodzić reputacji witryny i wtedy warto jest porzucać takie linki poprzez narzędzie zwane „google disavow tool”;
  • Sprawdzanie naturalności linków – popularne narzędzia, o których wspomnieliśmy wyżej pozwalają nam także dogłębnie sprawdzić, czy linki są naturalne dla człowieka i zarazem robotów, co daje też wnikliwy wgląd w ich cechę dofollow lub też nofollow.

 

Podsumowanie

 

            Trzeba jasno powiedzieć, że analiza linków przychodzących do strony www, to zajęcie które co prawda stanowi jedną z podstawowych czynności przeprowadzanych każdego dnia przez zawodowych pozycjonerów, na pewno też powinna mocno zainteresować samych właścicieli stron, ponieważ tego typu działania pokazują nam od „kuchni”, jakimi metodami działają firmy, którym zleciło się to zadanie. Dzięki analizie linków przychodzących można też zauważyć jaka jest skuteczność poszczególnych działań pozycjonerskich, które dobremu fachowcowi wiele pomoże w przypadku spadków pozycji i konieczności wprowadzenia nowej taktyki działania. Starajmy się umiejętnie stosować ww. wskazówki, które stanowią ścisłe minimum i stanowią niejako katalog otwarty czynności, którym powinny być poddawane witryny, aby w pełni spożytkować możliwości jakie daje SEO i pozycjonowanie.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor