Adwords

Adwords Google - mini przewodnik

Jak większość z Was zapewne już wie, Google to przodująca na rynkach światowych wyszukiwarka internetowa, która pozwala na odnalezienie mnóstwa informacji w sposób szybki i przejrzysty. Jak również wiadomo są też dodatkowe usługi, które wchodzą w skład tej ogromnej maszynerii marketingowej z Kalifornii, jedną z takich usług jest znana pewnie wielu osobom Adwords Google, które najkrócej rzecz ujmując jest platformą pozwalającą na przeprowadzanie kampanii reklamowych w wyszukiwarce.

 

Adwords Google - mini przewodnik

 

Właśnie tej platformie chcieliśmy poświęcić nieco uwagi i napisać ten mini przewodnik, który pozwoli każdemu bezproblemowo poruszać się w podstawowym zakresie po tej aplikacji.

 

 

Jak to działa?

 

Weźmy dla przykładu taką sytuację – masz zamiar zrobić zakupy w sklepie internetowym albo nawet tradycyjnym i masz zamiar znaleźć interesujące Ciebie informacje w takiej lokalizacji, która będzie bliska Twojemu miejscu zamieszkania, dlatego wpiszesz dla przykładu w wyszukiwarce: sklep rtv Wrocław. W odpowiedzi na Twoje zapytanie otrzymasz mnóstwo wyników, wśród których znajdą się też między innymi takie, które oznaczone są „flagą” - reklama – ta też właśnie reklama jest formą reklamy serwowanej przez system reklam kontekstowych Adwords, zaś reszta wyników stanowi wyniki z wyników naturalnych lub też Map Google. Takie linki sponsorowane – w zależności od konkurencyjności słów i fraz – mogą się trafić w większej lub mniejszej ilości na górze i dole strony internetowej.

To jak umieszczane są reklamy przyjąć można w standardzie: 3 linki sponsorowane na górze indeksu max + maksymalnie 8 linków po prawej stronie w kolumnie oraz 3 linki na dole. Takie standardy przyjęło Google, można też spodziewać się tego typu reklam na stronach partnerskich, dzięki którym osoby zainteresowane mogą wyświetlać reklamy w różnej formie.

 

 

Jak zacząć przygodę z Adwords?

 

Na samym początku jak wiadomo trzeba się zarejestrować na stronie: http://www.google.com/adwords/, do tego będziemy potrzebować konta e-mail z domeny gmail.com, dlatego jeśli ktoś nie posiada u nich jeszcze założonej skrzynki e-mail, to będzie musiał sobie założyć, ponieważ bez tego nie ruszy. Następnie podczas tworzenia konta będzie konieczność zdefiniowania takich danych jak kraj, waluta i strefa czasowa. Po tym kroku będziemy mieli dostęp do narzędzi Google Adwords, dzięki którym zaplanujemy swoją kampanię reklamową i będziemy mogli cieszyć się postępami naszej akcji reklamowej w sieci.

 

 

 

Czy warto korzystać z tej platformy?

 

Może pytanie wydawać się błahe, ale w gruncie rzeczy Google to nie jedyna i konieczna oraz w dużej mierze najlepsza platforma reklamowa w sieci jaka jest dostępna, są bowiem inne alternatywne rozwiązania – którym w niniejszym opracowaniu nie poświęcimy czasu z racji ograniczoności tegoż artykułu – ale warto wiedzieć, iż na pewno sam fakt tego, że znajduje się ona w ramach samej wyszukiwarki jako integralna część to trzeba powiedzieć stanowczo, że TAK. Jako cechy, które miałyby nas przekonać do tego typu działania warto było by przytoczyć:

 

  • zasięg wyszukiwarki Google – jak wiadomo jest ona największą na świecie, w Polsce zajmuje ona przeszło 85% rynku, argument bardzo mocny;

  • mnogość konfiguracji i ustawień w aplikacji – jakby nie patrzeć jest to ogromny plus, pozwalający na spore analizy i umiejętne dostosowywanie tego co można zrobić;

  • możliwość korzystania z remarketingu – jest to jak wiadomo możliwość wyświetlenia tych samych reklam osobom, które już wcześniej odwiedziły stronę;

  • optymalny system płatności za wyświetlanie reklam;

  • płatność tylko za kliknięcia w reklamy i pełna kontrola nad budżetowaniem;

  • pełna kontrola nad przebiegiem kampanii – zawsze można zatem coś zmienić;

  • zaawansowany moduł raportowania – dzięki temu można skutecznie analizować wszystkie zagadnienia związane z kampanią i nanosić stosowne poprawki.

 

 

Nieco więcej detali

 

Jak się okazuje obsługa techniczna jest prosta, warto jest pamiętać, że ograniczenie się w doborze kilku słów kluczowych i pozostawienie całego procesu samemu sobie to zdecydowanie za mało, trzeba pamiętać aby się nieustannie edukować i potrafić na podstawie odpowiednich analiz czynić odpowiednie kroki w celu udoskonalania procesu, który już się wdrożyło. Niniejsze opracowanie jest zbyt małe aby wskazać Wam jak się tym zająć, ale możliwe że w przyszłości poświęcimy na ten temat więcej uwagi (chociaż pewnie jak śledzisz czytelniku nasz blog, nie raz poruszano tematy pokrewne tyczące się zagadnienia analizy słów kluczowych i dobierania odpowiednich tak aby uzyskać najlepsze efekty), kontynuując niniejszy temat z cyklu Adwords Google.

Warto jest sobie jednak odpowiedzieć w tym wątku jednoznacznie na jedno zagadnienie, które niewątpliwie jest trudne, ale i też przynieść może uspokojenie dla tych, którzy szczególnie dbają o swoje budżety – tak, ta forma reklamy jeśli jest dobrze zaplanowaną kampanią reklamową przyniesie spodziewany efekt w postaci większej liczby wejść na Twoją stronę, a to powinno się z kolei przełożyć na odpowiednią konwersję z Twojej strony.

No dobrze, a jeśli już chcesz się szkolić dalej w tej kwestii bo wierzysz w nasze zapewnienia co do skuteczności działania tej formy reklamy kontekstowej? Czy jesteś zdany na nasz blog albo inne tym pokrewne? Odpowiedź jest prosta – NIE – ponieważ masz możliwość korzystania też z porad i tutoriali, które mieszczą się na oficjalnym blogu Google Adwords pod adresem: http://adwords-pl.blogspot.com/ jak i tym pokrewnych blogach, które są mocno powiązane z samą firmą (chociaż nie stanowią oficjalnego źródła informacji jak w przypadku powyższego, przyp.autor).

 

 

 

Podsumowanie

 

Jak widzisz narzędzie do kontekstowego reklamowania się Twojej firmy w wyszukiwarce internetowej o nazwie Adwords, jest bardzo ciekawą alternatywą dla powszechnie stosowanych reklam graficznych i tekstowych na sieci. Niewątpliwie tego typu rozwiązanie będzie zawsze ciekawą alternatywą dla podstawowych form reklamy w sieci internetowej, ponieważ pozwala ona na integrację z samą wyszukiwarką i umieszczanie tychże reklam również na stronach, które zdecydowały się przystąpić do programu i umieszczać reklamy na swoich powierzchniach reklamowych.

Trzeba też jasno powiedzieć, że mechanizm działania i zaawansowanie tegoż jest tak duże, że nasze skromne opracowanie ma za zadanie jedynie zachęcić Cię internauto do tego aby zacząć z niego korzystać i doszkalać się w tym zakresie, aby umieć w pełni wykorzystać potencjał jaki drzemie w reklamie kontekstowej Google.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor