BLOG

AdWords czy pozycjonowanie, która forma promocji jest lepsza?

Jak wiadomo reklama w Internecie jest dość kosztownym przedsięwzięciem, jeśli ktoś oczywiście myśli o tym, aby była ona długofalowo skuteczna i przyniosła odpowiednią konwersję (czyt. zwrotów poniesionych kosztów). Powszechnie przyjęło się, że najważniejszą opcją jest pozycjonowanie strony, ponieważ daje ono najbardziej korzystne efekty, ale jak się okazuje nie zawsze jedno i drugie rozwiązanie jest tak samo korzystne z punktu widzenia korzyści marketingowych. Co zatem wybrać? Postaramy Ci się ułatwić zadanie i przeanalizować dla Ciebie to zagadnienie, zapraszamy do lektury!

 

adwords czy firma pozycjonerska - co wybrać?

Czym zasadniczo różni się pozycjonowanie od reklam Adwords?

 

            Jak wiesz w wynikach wyszukiwarki występuje teraz kilka możliwości, na samym początku (czasami) pojawiają się wyniki właściwe dla Google Shopping, czyli przedstawiające informacje z ofertami handlowymi z systemów sprzedażowych na sieci, potem znajdują się właśnie PPC z reklamami kontekstowymi AdWords, a na samym końcu wyniki organiczne, czyli naturalne, których pozycja jest właśnie wynikiem w dużej mierze działań pozycjonerów, którzy walczą o topowe pozycje.

            Na co warto jeszcze zwrócić uwagę jeśli chodzi o różnice między jedną i drugą usługą? Poniżej opcje:

  1. Różnice w czasie – ogólnie sprawa wygląda banalnie prosto. Najdłużej czeka się na wyniki prac pozycjonerów, ponieważ jak wiadomo pozycjonowanie jest bardzo czasochłonne, w przeciwieństwie do programu AdWords – tutaj reklamy pojawiają się od razu jak tylko zostaną opłacone;
  2. Różnice w możliwościach dokonywania zmian ilości fraz – niewątpliwie możliwości dokonywania zmian w ramach zmieniających się warunków na rynku usług są różne, jak wiadomo bowiem w przypadku AdWords, w każdej chwili ktoś może sobie zmienić katalog fraz, natomiast w przypadku pozycjonowania zmiany te nie mogą być tak szybko dokonywane, ponieważ pozycjonowanie jest bardzo czasochłonne. Podobnież jeśli chodzi o listę fraz, trzeba by powiedzieć iż w przypadku AdWords liczba wstawianych w system fraz jest nieograniczona, a w przypadku pozycjonowania niestety ilość jest ograniczona po pierwsze budżetem, po drugie zdecydowanie nie za wiele fraz na domenę główną można pozycjonować, bo może się to się źle skończyć przy nieumiejętnie prowadzonych działaniach;
  3. Zasięg odziaływania – jak wiadomo w przypadku Google AdWords zasięg jest dużo większy niż w przypadku pozycjonowania, które obejmuje tylko kwestie wyników organicznych, tutaj jak wiadomo pozycjoner ma możliwość tylko i wyłącznie 'walczyć' o pozycje w naturalnym indeksie wyszukiwarki. A jakie możliwości ma Adwords? Ano takie: a) reklama w indeksie na samej górze lub dole wyszukiwarki w ramach reklam kontekstowych, b) Mapy Google, c) reklamy na YouTube, d) poczta Gmail, e) w serwisach partnerskich Google;
  4. Jakość mierzenia wyników kampanii – jak wiadomo w przypadku pozycjonowania w zasadzie widać konkretne efekty w postaci pozycji w indeksie naturalnym, natomiast jeśli chodzi o reklamy kontektowe jest tutaj dużo więcej możliwości, są statystyki pokazujące rzeczywistą „klikalność” w reklamy;
  5. Jakość precyzji kierowania reklamy do wybranych grup – jak wiadomo podobnież jak w punkcie wyżej i tutaj Adwords posiada przewagę nad pozycjonowaniem, ponieważ w przypadku pierwszego widzimy tylko i wyłącznie efekty w postaci pozycji w indeksie wyszukiwarki, druga opcja umożliwia zdecydowanie lepsze targetowanie reklam do wybranych grup klientów;
  6. Czasowość działania  kampanii – jak wiadomo pozycjonowanie to działanie ciągłe i stałe, także trwa nieustannie, natomiast same systemy kontekstowe są tylko i wyłącznie wtedy efektywne i czasowo „dostępne” kiedy są opłacone i uruchomione;
  7. Koszta promocji – tutaj jak wiadomo ceny za pozycjonowanie są różne, natomiast jedną prostą sprawą jest świadomość tego, że kampanie kontekstowe są chyba jednak dużo droższe, jeśli zakładają dodatkowe wsparcie techniczne od agencji SEM, ponieważ tutaj zatem prócz PPC wchodzą w grę koszta obsługi całego systemu kontekstowego.

 

Podsumowanie

 

            To jaką formę promocji wybrać ciężko jednoznacznie odpowiedzieć, obie bowiem formy mogą być bardziej korzystnym rozwiązaniem dla każdej branży, jednakże trzeba stanowczo powiedzieć, że w różnym stopniu.

            Jeśli chodzi o reklamy AdWords to warto jest powiedzieć, że tego typu usługę powinni wybierać, Ci którzy: a) chcą promować sezonowe produkty i usługi, b) często zmieniają słowa kluczowe, c) frazy, na które chcą się promować są bardzo oblegane w SEO generycznym, d) chcą docierać do konkretnie sprecyzowanej grupy docelowej, e) mają określony budżet, który mogą monitorować najbardziej przez system kontekstowy.

            Jeśli chodzi o pozycjonowanie to warto powiedzieć, że tą usługę z kolei powinni wybierać głównie, Ci którzy: a) chcą zwiększać widoczność w wynikach generycznych, b) posiadają do promocji frazy w większości stałe, które nie są narażone na sezonowe zmiany, c) chcą widnieć w wynikach naturalnych Google na wysokich pozycjach.

            Tyle w temacie, o którym pragnęliśmy dziś Wam napisać, mamy nadzieję, że nasz artykuł przyda się w dokonaniu właściwych decyzji odnośnie obrania odpowiedniej promocji w Internecie dla waszych stron!

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor