SEO

5 istotnych czynników wpływających na SEO lokalne

Każdego dnia mnóstwo osób przeszukuje zasoby Google w celu znalezienia odpowiednich wynikow dla siebie. Wśród gąszcza miliardów zapytań dziennie znajdują się też te, które nie zajmują większej trudności w pozycjonowaniu, z racji ich mniejszej konkurencyjności.

 

CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA SEO

Jak wiadomo chodzi tutaj o frazy lokalne, które zawierają prócz głównych elementów dodatkowo nazwy miast, stąd też są one w sposób szczególny niejako geo-lokalizowane. W poniższym artykule postaramy się wskazać Wam jakie czynniki są najistotniejsze podczas pozycjonowania fraz lokalnych. Zapraszamy do lektury!

 

 

O co chodzi?

 

Jak wiadomo Google stosuje geolokalizację w celu doprecyzowania odpowiednich wyników z wyszukiwarki Google dla klientów, którzy kierowali zapytania dla danego zapytania, niemniej jednak nie mamy tutaj tego na względzie, ponieważ jak wiadomo lokalne pozycjonowanie polega na pozycjonowaniu typu long tail, w którym mieszczą się zapytania tematyczne z dodatkowymi elementami o nazwie miast dzięki takiemu zabiegowi można jak wiadomo szukać klientów pod konkretnymi lokalizacjami naszego kraju i zagranicy. Przykładem może być fraza: pozycjonowanie Wrocław, jak wiadomo nie tylko lokalne wrocławskie firmy promują się pod te frazy i dzięki temu zróżnicowanie i konkurencyjność na tym rynku rozciągnięta jest o podmioty gospodarcze, które pochodzą z innych części Polski.

 

 

Najważniejsze kroki

 

W poniższej liście zamieszczamy najważniejsze czynniki, które trzeba wziąć pod uwagę jeśli chodzi o SEO lokalne:

 

  1. Optymalizacja kodu strony – najważniejsza kwestia, która w zasadzie w dużej mierze ogranicza się do umieszczania w odpowiednio mądrze napisanych artykułach fraz z kluczowymi słowami w odpowiedniej tematyce, tj. miasta lub nazwy dzielnic pod które chcemy promować dane produkty, usługi itp. Należy pamiętać również o tym aby na stronie prowadzić bloga tematycznego, który będzie dobrze postrzegany przez czytelników jak i same roboty Google, które będą miały co jakiś czas do „przemielenia” wartościową treść tematyczną. Wreszcie nie należy zapominać o tym aby zadbać o właściwe podlinkowanie strony z zewnętrznych serwisów, dodawać też stronę do odpowiednich katalogów branżowych i regionalnych – w miarę możliwości i z umiarem!;

  2. Narzędzia Google – najważniejsze z tych, które mogą się przydać to oczywiście Mapy Google oraz Google Moja Firma, tutaj mamy sporo możliwości jeśli chodzi o edycję podstawowych przydatnych danych, które można edytować i dzięki nim być widocznym dla potencjalnych klientów w odpowiednio zlokalizowanych wynikach. Trzeba przypomnieć, że niezbędnym elementem tego działania jest założenie wizytówki Google, dzięki której każdy może zbierać różne oceny od internautów i opinie, które jak wiadomo sam gigant z Kalifornii nie kasuje, zatem warto jest dbać o odpowiedni wizerunek aby komentarze były odpowiednio na poziomie;

  3. Geolokalizacja – jak wynika z przeprowadzonych badań, już co druga osoba posiada dostęp do internetu w swoim telefonie. Za parę lat praktycznie każdy użytkownik będzie mógł się pochwalić posiadaniem tego typu „luksusu” w swoim urządzeniu. Co nam to daje? No nie trudno się domyśleć, że sama wyszukiwarka będzie dostarczać Kowalskiemu informacje z wynikami, które będą pokazywały usługodawców najbliżej znajdujących się danego miejsca;

  4. Unikalność treści – to już co prawda wyżej napisaliśmy w pierwszym punkcie, ale warto jest jeszcze raz położyć mocny akcent na ten walor SEO lokalnego. Pamiętajmy o tym, aby prócz podstawowych informacji o stronie zamieszczać też co jakiś czas wartościowy content, dzięki któremu będzie można piąć się w wynikach Google coraz wyżej;

  5. Social media – nie da się ukryć, że ta forma komunikacji międzyludzkiej zyskała sobie naprawdę ogromne znaczenie. Tym bardziej nie można zapominać o możliwości wykorzystania tego typu formy dialogu z potencjalnymi odwiedzającymi naszą stronę, ponieważ niejednokrotnie umieszczanie na stronie linka do profili na Facebook, Twitter albo Istagram pozwoli utrzymać kontakt z takimi osobami w przyszłości i proponować im nowe rozwiązania czy też produkty lub usługi, które się oferuje. Wreszcie nie można zapominać o tym, że tego typu serwisy pozwalają w doskonały sposób prowadzić edukację naszych potencjalnych czytelników.

 

 

Podsumowanie

 

Niewątpliwie SEO lokalne jest sprawą godną rozpatrzenia, ponieważ mimo swojej ograniczonej roli i zasięgu pozwala dotrzeć do tej części odbiorców, którzy właśnie poszukują odpowiednich dla siebie rozwiązań w wynikach lokalnych. Nieskomplikowanie i prostota rozwiązania, które pozwala szybko wdrożyć tego tyou dodatkowe „rozszerzenie” podstawowego zakresu działań SEO powinno zainteresować nie jednego użytkownika do tego aby podjął właściwą decyzję o tym aby wdrożyć u siebie SEO lokalne.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor