BLOG

10 błędów na stronach sklepów internetowych, które odstraszają klientów

Polski rynek e-commerce systematycznie się powiększa i specjaliści prognozują, że liczba sklepów internetowych w kolejnych latach nadal będzie rosła. Większa konkurencja oznacza dla pojedynczych sklepów konieczność walki o klienta nie tylko atrakcyjnymi cenami towarów, ale również wysoką jakością obsługi.

 

 

Ta z kolei w dużej mierze zależy od tego, jak zaprojektowany jest sklep online. Niestety wiele sklepów popełnia pod tym względem szereg błędów, które skutecznie zniechęcają klientów do robienia zakupów na ich witrynach.

Poniżej przedstawiamy 10 takich błędów, których warto unikać, tworząc swój e-sklep.

  1. Źle opracowane menu lub skomplikowana nawigacja, utrudniające znalezienie produktu
  2. Nieczytelny podział produktów na kategorie Sklepy internetowe - podstawowe błędy przy tworzeniu
  3. Strona przeładowana grafiką i hasłami reklamowymi, które wprowadzają chaos na stronie i utrudniają przeglądanie asortymentu
  4. Niechlujne i nieatrakcyjne zdjęcia produktów lub ich brak – świadczą o braku profesjonalizmu i podważają zaufanie do sprzedawcy
  5. Mało wartościowe opisy produktów, tworzone wyłącznie pod SEO a nie dla klientów
  6. Niedopasowana szata graficzna do asortymentu sklepu lub grupy potencjalnych klientów
  7. Nieprzystosowanie strony sklepu do urządzeń mobilnych – wg badania mShopper (dla Allegro) już około 37% internautów kupuje „mobilnie”
  8. Brak certyfikatu SSL – coraz więcej internautów zwraca uwagę na to, czy strona sklepu oferuje szyfrowane połączenie, gwarantujące bezpieczeństwo przepływu danych – brak skrótu https przed nazwą witryny to częsty powód rezygnacji zakupu w danym sklepie
  9. Brak możliwości zmiany w koszyku zakupowym
  10. Skomplikowany proces składania zamówienia

 

Większość z wymienionych wyżej błędów zdarza się firmom, które chcąc zmniejszyć koszty inwestycji, tworzą swój sklep samodzielnie w oparciu o darmowe oprogramowanie. Niestety brak odpowiedniej wiedzy i umiejętności skutkuje zawsze jakimiś niedociągnięciami, które są zauważane przez internautów i mogą ich skutecznie zniechęcić do zakupów. Myśląc poważnie o swoim biznesie w internecie, warto dobrze się do niego 

przygotować, tym bardziej że rosnąca konkurencja na rynku e-commerce stawia sklepom coraz większe wymagania. Zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą na responsywne sklepy internetowe.

 

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor